everydayisamiracel

Direktlänk till inlägg 23 juli 2017

Helgen med mina barn.

Av bianca jögimar - 23 juli 2017 22:50

Igår, lördag så kom mimmie och mason.
De lämnades på mormors parkering för en spännande dag med moster m. Pojkvänn, mormor och mig.
När vi kom hem till mormor så vart de överraskade att moster va där.
Vart lite små blyga men de släppte snabbt.
Mormor bjöd på pasta och köttfärssås som barnen gav ett stort klart godkänt till.
Efter maten så fick de springa runt i lägenheten och leka med leksaker som moster och jag köpt åt dom o låta maten smälta lite.
Så när de va gjort så packa vi med oss lite fika o dricka och begav oss ut.
Blev en promenad mot väster där sara visste en badplats.
Mason ville inte gå i vattnet utan mig så jag fick allt gå ut en bit o de va varmt o skönt.
Så där bada dom ett tag innan vi tog en fika paus o sen så packa vi ihop för en ännu längre promenad.
Påvägen från badplatsen va de massa prat och skoj o glada miner då vi skulle till hamnen och äta glass!
När vi va framme så fick de glatt bestämma vad de ville äta o mason ville ha kulglass o mimmie en glasspinne. Såå nöjda o glada barn man hade!
När de va uppätet så gick vi till stadsparken där de sprang kors och tvärs o lekte.
Plötsligt vart klockan halv 5 o de va dags att gå tillbaka till mormor för lite käk men påvägen tog vi en paus där de fick kasta bröd till ankorna.
En anka bet mimmie i fingret och en annan sprang rakt över mormors fötter.
Haha, oj så de skrattade!
När vi kom hem till mormor hade vi hungriga barn så då fixades de lite mat o lyxen att äta i soffan. Mason somnade med tallriken i knät o mimmies ögon rullade nästan.
Så dessa 6 timmar kändes betydligt mindre och både barnen och vi andra njöt o hade en helt fantastisk dag!

Idag så va de dags för en dag med mollie.
Fresrik och jag hämta henne på min parkering för att knalla iväg till affären för o ladda på inför en promenad till mormor.
Påvägen från affären så va de väldigt mycket att titta på och mycket bus o skratt.
Vi stannade till där barnen badade igår så mollie fick chansen att bada men hon ville bara gå i med fötterna. Men de tyckte hon va roligt nog.
Så vi satt där en stund o njöt av värme o sol.
När vi kom hem till mormor så sprang hon runt direkt. Inte ett dugg blyg o massa pussar bjöd hon på!
Blev lite käk och sen så vila hon magen.
Efter ett tag börja hon bli super trött så vi packa ihop o gick ut.
Eftersom hon åkte vagn så somna hon direkt o vi lät henne sova ett tag.
När hon vakna upp hade vi kommit fram till stadsparken där hon fick äta lite gott o piggna till sen va de fart igen.
När klockan sprang iväg så gock vi o mata ankorna o sen tog vi en promenad till stan där ja köpte pannkakor innan de va dags för lämning.

En helt fantastisk dag och mycket glädje o skratt med prinsessan.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av bianca jögimar - 2 oktober 2019 14:36


Busskortet har gått ut och inte fått pengar att köpa nytt så nu är man fast hemma. Kan inge göra mer än att vänta på att de kommer in så för att fördriva tiden så städar man och målar lite. Inte för det är roligt o städa men kan lika gärna passa p...

Av bianca jögimar - 29 september 2019 16:06

Från att leva ensam, att bo med dåvarande bästa vänn, leva ensam och nobba min bästa vänn till att nu plocka upp hans ägodelar. Det är en omställning. Men en av de bästa besluten jag tagit. Så idag åkte han tillbaka till jobbet ett par dagar, käk...

Av bianca jögimar - 29 september 2019 11:25

Mollies pappa hittade oss i stadsparken och lekte en stund! Blev en kväll med vänner senare! ...

Av bianca jögimar - 24 september 2019 17:44


Trött, ont, psykisk ohälsa, omhändertagna barn. Ja livet leker med en. Den största boven i detta är nog all smärta jag har. Varje dag. Dag in, dag ut. För snart 2år sen fick jag veta om min tumör. För 4 år sen börja kroppen ge upp efter sista grav...

Av bianca jögimar - 24 september 2019 11:14

[Bild]

Skapa flashcards