everydayisamiracel

Alla inlägg under maj 2017

Av bianca jögimar - 19 maj 2017 21:24

2 dar i rad har de varit så varmt så ja velat gräva ner mig i en kall grav.
Jag avskyr värmen, överdriven värme.
Från att vara kyligt till att nästan gå.naken ute.

Nä inte direkt så men de känns så.

Igår va de en lugn skön dag.
Tillbringa den i solen och bara njöt.
Samma idag ungefär.

Idag va de kvavt. Kändes som ja skulle kväva mig själv när ja kom ut första gången.
Blev en promenad till stan och kika runt lite och efter de så drogs man med till pariseviken och bara njööööt.

Men slut på de roliga. Innan klockan blir för mycket så ska det städas upp och greja innan kroppen säger godnatt.
Så, nu ska de tvättas.
Tjingeling!

Av bianca jögimar - 17 maj 2017 18:47

I söndags hade jag massa mys och bus med minsta dottra. Sån glädje spridare och världens härligaste bebis!
Eller ah, bebis är hon inte men i mina ögon förblir hon det då jag aldrig mer kommer föda ett barn.
Bara 2år kvar som jag får stå ut innan jag kan ansöka om att få sterilisera mig.
Anledning?
Jo, ja blir gravid av att bara se en schnopp.
Skrattretande men sant..
Så många aborter jag gjort samt så har jag 3 trollisar så orkar inte min kropp mer.
Tar psykiskt o vara rädd o bli gravid.

Iallafall, den här veckan hittills har varit heeemsk.
Haft sån förbannad mensvärk från helvetet.
Vaknat flera gånger under natten och bara vridit o vänt mig av smärta.
Har nog hunnit gråta, skrika och svära av det med.
Vågar inte ens gå ut om de skulle komma en våg av smärta som jag inte kan kontrollera.
Så mjukiskläder, värktabletter och sista godiset äts upp denna vecka.

Så, ni livmoder bärare som lider av endemetrios tycker jag hemskt synd om.

Av bianca jögimar - 13 maj 2017 17:18

Idag har man haft de stora barnen hemma!
De vart jätte glada att mormor kunde komma förbi idag.
Mason sa ' min moma komma' flertalet gånger och de värmde massor att höra.

När mormor kom så vart de överlyckliga.
Vi gick hem och käkade spagetti köttfärssås.
Mimmie åt MASSOR och mason fick vi stoppa efter ett tag.
Lite sura miner och tjurig men de gick snabbt över.

Efter de så tog vi fram fika och de va ju super gott!
Blev massa lek och bus och ett par gånger mason ramla o slog i sig.

När vi hade fikat färdigt så drog vi ut.
Mimmie cyklade och mason sparkcykel.
Vi drog iväg till mimmies favoritpark där de skulle hoppa, leka bil, lagade mat och mormor fick "åka bil" med mason.
De hade de super roligt och timmarna bara flög iväg.
Men tro vi alla njutit av denna dag!

Imorgon kommer mini på umgänge och hoppas vädret är bra denna gång med!

Av bianca jögimar - 12 maj 2017 16:43

Varit hittils en helt OK dag.
Imorgon kommer mimmie och mason så dagen har varit riktigt seg för man bara väntar haha.

Helt ärligt har ja knappt gjort något.
Tagit en dusch o små plockat lite.

Fredrik drog med mig ut på en promenad för han påstod de va varmt.
Och de va det.
Blev en sväng vid vattnet o passa på o ta lite bilder.

Nu är jag åter hemma, lyssnar på musik och samlar energi så man orkar gå till affären o köpa lite tills imorgon.

Av bianca jögimar - 11 maj 2017 18:27

Varit en sån där lång dag.
Haft sån ångest inatt där jag tänkt på gammla saker från när barnen va små.
Så ja har bara gråtit halva natten.

Så dagen har varit riktigt seg.
Mamma kom förbi på kaffe o bullar.
Jätte kul o få träffa henne!

Sen har de ärligt inte hänt mycket alls.
Och så lär kvällen fortsätta...

Av bianca jögimar - 10 maj 2017 13:15

Igår va det en dag då alla känslor bubblade upp. Både på gott och ont.
Ångesten va överfull och ja orkade inte med ett smack. Jag bara fanns där, existerade men inte för någon. Helt ensam låg jag där o bara tänkte och tänkte.
Ibland blir det för mycket för mig.

Så, eftersom de va en hel kass dag igår så blev det en dag med energi nu.
Varit väldigt effektiv då det är grovsopor och det är dags att slänga lite överflöd.
Dessutom har jag hunnit möblera om, sortera DVD filmer från xbox spel och ändrat bord från kök till balkong o vise verca.
Nu återstår det att sortera kläder, tvätta, dammsuga, och bara plocka lite saker.

Och angående skola, det klarar jag inte av psykiskt just nu.
Lämnat meddelande till socialen att ja överklagar och bara de tog på krafterna för jag vet att de kommer bli tufft framöver.
Men det som jag längtar emot det är att få vara med mina barn. Mer än vad ja får träffa dom nu... det är ett mål.
Man ska börja med små mål för annars blir det bara pannkaka av allt.

Men ja, jag ska väll vila lite och sen hoppa på resten av arbetet!
De blir nog super.

Av bianca jögimar - 8 maj 2017 11:56

Idag är man helt slapp i kropp och knopp.
Kändes som helgen aldrig skulle ta slut!

Trots man knappt orkar stå upp så har man fixat lite tvätt, käkat lite onyttigt och bara stirra på tvn.

Följer Kristianstads tidningens live sändning angående föräldrarna som är anklagade att ha vållat dera dotters död.
Hemskt o läsa o de gör så ont i kroppen.

Men iallafall. Idag ska de bara tas lugnt och se vad som händer..

Av bianca jögimar - 6 maj 2017 11:50

Denna morgon är som sagt extra tuff.
För 1år sen va denna dag sista dagen jag fick vakna upp med mina barn, sista frukosten, sista dagen av glädje.
Vet inte vart jag ska ta vägen.
Paniken smyger sig på, tårarna lika så.
De gör ont i mig.

Skapa flashcards