everydayisamiracel

Alla inlägg den 28 april 2017

Av bianca jögimar - 28 april 2017 17:23

Som de står, i längen kan de bli skit.
Om precis vad som hellst.
Men nu är de mina matvanor.

För några månader sen kunde ja äta portioner som 2vuxna män.
Inte direkt hälsosamt men kroppen mådde bra då.
Men med tiden så har de gått från att äta 4gånger om dagen till max 2, om ens det ibland.

Jag är en sån där människa som drar ut på de när de kommer till mig själv.
Är jag ensam så kan ja skita i att äta på flera dagar och tar mig nått glas filmjölk istället.
Nu så har de blivit så att ja är hungrig men ja kommer inte till skott att faktist laga mat.
Det är jobbigt, blir massa disk och sen är de tråkigt att äta själv.
Kommer bara med nya ursäkter hela tiden.
Jag går varken ner eller upp i vikt.
Ja ser likadan ut kroppsmässigt.
Men magen är knas, ja går konstant på toa utan resultat och ja blir uppblåst.

Jag måste få hjälp av vården så jag slipper min ångest och så ja slipper falla ner i ätstörningsträsket.
För tankar finns att när ja ätit något, att antingen ta laxerande eller kräkas.
Än så länge är ja tacksam ja kan kontrollera mig.
Men i längden, då kommer det ta över.

Idag är ja osäker om de blir någon mat.
Men imorgon, då är de garanterat att få i sig lite då jag har barnen o då måste man va en bra förebild o äta med dom.
För jag tänker inte visa att ja mår dåligt för dom. De har redan tillräckligt mycket i huvudet.

Av bianca jögimar - 28 april 2017 13:23

Idag vart de sen uppstigning.
Somna as sent tack vare tandvärk.
I augusti så har mamma lovat o hjälpa mig o betala tandläkarvård så ja får snällt bita ihop.
Fördelen med tandvärk är att de blir billigare med mat då ja knappt vågar äta haha.

Imorgon kommer barnen, mimmie och mason så ja hoppas vädret är bra så man kan vara ute annars blir de bra inne med.

Skapa flashcards