everydayisamiracel

Direktlänk till inlägg 20 april 2017

HIPPHIPP HURRAAA

Av bianca jögimar - 20 april 2017 12:53

Idag är det Masons födelsedag!!
Den 19april 2014 givk mitt vatten när jag låg u sängen. Jag trodde ja va kissnödig så jag knep igen men ändå rann det.
Klockan va 14.30 när ja va medceten att de va vattenavgång.
Klockan 17 ringde jag mamma och therese att de skulle komma då de skulle med oss in till förlossningen.

Det va en varm o solig dag, så vi satte oss på balkongen där ja åt cocktafrukter.
Klockan 19 ringde therese till förlossningen för lite rådfrågning och 20.40 va vi framme i linköping.
Mamma och radmus fick skjuts så de köpte med sig mat från donken.

Uppe på förlossningen så tog de ctg kurva o mitt under värkarna käka ja min hamburgare.
Barnmorskan kände efter o gav oss 2alternativ.
Åka hem igen eller ta en promenad runt sjukhusområdet. Så vi skulle ta en promenad.
Påväg ut ur förlossningsrummet så börja de riktiga värkarna. Fick andas igenom som bara tusan o ja va bara öpprn 3cm.
Vi gick ner till södra entrén kl 23 och kom in ca 23.45 och då va ja öppen 8cm.

Där låg jag med min smärta och väntade på epeduralen och den fick jag 01.40
Lyckades vila lite innan de tog hål på hinnan så all vatten gick och då va plötsligt klockan närmare 06.

06:15 fick jag en bebis uppslängd på bröstet. Men han va varken rosa eller skrek.
De tog ett tag innan de lyssnade på mig och de tog honom och sprang iväg då han vart blå.

06:30 kom de in igen och grabben va perfekt!
4310gram och 52cm lång.
En helt underbar pojke.

Grattis Mason Erik Jögimar på din födelsedag!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av bianca jögimar - 2 oktober 2019 14:36


Busskortet har gått ut och inte fått pengar att köpa nytt så nu är man fast hemma. Kan inge göra mer än att vänta på att de kommer in så för att fördriva tiden så städar man och målar lite. Inte för det är roligt o städa men kan lika gärna passa p...

Av bianca jögimar - 29 september 2019 16:06

Från att leva ensam, att bo med dåvarande bästa vänn, leva ensam och nobba min bästa vänn till att nu plocka upp hans ägodelar. Det är en omställning. Men en av de bästa besluten jag tagit. Så idag åkte han tillbaka till jobbet ett par dagar, käk...

Av bianca jögimar - 29 september 2019 11:25

Mollies pappa hittade oss i stadsparken och lekte en stund! Blev en kväll med vänner senare! ...

Av bianca jögimar - 24 september 2019 17:44


Trött, ont, psykisk ohälsa, omhändertagna barn. Ja livet leker med en. Den största boven i detta är nog all smärta jag har. Varje dag. Dag in, dag ut. För snart 2år sen fick jag veta om min tumör. För 4 år sen börja kroppen ge upp efter sista grav...

Av bianca jögimar - 24 september 2019 11:14

[Bild]

Skapa flashcards