everydayisamiracel

Alla inlägg den 12 april 2017

Av bianca jögimar - 12 april 2017 20:21

Ja som rubriken lyder!
De senaste veckorna har jag haft KONSTANT tandvärk.
Sen jag va liten har mina tänder bara blivit mer och mer förstörda när jag borstar dom.
Så jag har haft ett "uppehåll" och under dessa uppehåll har jag varken fått hål eller smärta.
För några veckor sen börja jag igen att borsta dom, vad händer?
Jo, efter 2dagar släpper min lagning jag gjorde hos tandläkaren akut då ja fick en chipsbit rakt in i tandköttet som blev infekterat. Så nu är de bara ett hål rakt ner till nerverna.

Så när jag äter ovh de blir ett slags vakumtryck så kommer skiten upp en bit och de gör så FÖRBANNAT ont.
De går inte o beskriva.
Och emellan måltiderna så ömmar de, det bultar och jag måste äta ipren som de vore godis, typ.

Måste ta värktabletterna under dagen men främst när jag ska sova och direkt när jag vaknar. Kan t.om vakna av att de gör så förbannat ont.
Har skulder så kan inte ta avbetalning hos tandläkaren för att rotfylla då de skulle kosta mig 6000kr!!!!
Har redan dragit ut 4tänder som blivit förstörda av tandborstningen så jag kan bara använda munskölj 3ggr/veckan för att de inte ska bli värre.

Tandläkarna skrattar ju bara åt mig.
De säger de händer så för jag inte sköter dom, men så är verkligen inte fallet.
Jag KAN inte för då går de bara sönder!!
Och jag ger de alltid en lång period av att testa och då ser jag hur tänderna får vita fläckar för att sen, SPRICKA o ge mig ett olidigt lidande.
Har testat all möjlig tandkräm och produkter. T.om barnkräm men inget är skonsamt. Så jag sitter här o lider för ingen tar mig seriöst och de gör mig så jävla ledsen.
Så munskölj och tandtråd och sånt de är sånt som funkar!

Nyss tog avärktabletter slut IGEN och jag kollade apotekets hemsida där de har webbpriaer och fraktfritt.
Så när pengarna kommer så blir det att beställa då de alltid är bra att ha när jag inte vågar äta om ja inte har.
Och tack mamma som hjälpte mig att ha råd med de jävlarna.

Nu ska jag trösta ner mig i soffan och invänta mina programm sen blir de nog sängen.

Är de någon som vet någon som haft liknande problem som mig så SKRIV.
jag behöver tips på hur ja kan behålla mina tänder utan att behöva dra ut dom då de är sån dryg kostnad att bara fixa EN tand!

Av bianca jögimar - 12 april 2017 14:41

Sen ja skulle på praktik har jag mer hållt mig inne, ensam.
Det känns skönare att bara få vara jag och tänka på mig, mina barn och djuren.
Inte haft något intresse av att träffa folk.
Vill inte träffa någon då ja måste ha ett pokerface.

Jag har satt små mål om dagarna.
Det första är att vakna och komma upp från sängen. Det är jobbigt och svårt men med de målet klarar jag de!

De andra målet är att ta en promenad minst 1gång om dagen! Spelar ingen roll om de är en runa runt parken eller om man tar en promenad runt hela råssnäs. Bara ja kommer ut och får ut alla tankar och känslor. Sen har jag återfunnit intresset att fotografera. Så de ska bli ett mål, att spara ihop till en schysst systemkamera då det får min ångest att försvinna och jag fylls av glädje.

De tredje målet är att ta hand om djuren och barnen när de kommer hit.
Det är inga problem alls.
De som är de jobbiga är efter umgänget.


Mitt störstamål i de långa loppet det är att bli frisk. Bli av med min depression, få utökad umgänge med barnen och att klara min utbildning!
På skolfronten är de tufft då måendet kämpar emot o vissa dagar är de omöjligt att finna ett hopp.


För 4veckor sen drygt hamna ja i en sån läskig situation. De sa bara pang och jag förlorade mig själv, i mig själv.
Och sen dess har mina vänner visat vem jag kan lita på. Och de får mig att orka med allt.


De senaste dagarna har jag tagit lugnt.
Tvinga mig iväg till mamma och äta o umgås trots ja va så otroligt trött.
Igår träffa jag Nicole en stund.
Men ännu en gång tog tröttheten över.

På lördag kommer min familj och barnen hit.
De ska firas då grabben fyller den 20e.
Har beställt tårta, tedan möblerat om så allt får plats och planerat vart ballonger och sånt ska finnas!
De kommer bli en super dag då jag älskar dessa tillfällen då ja har alla barnen tillsammans.

Bjuder på lite bilder från natur och barnen.

Skapa flashcards