everydayisamiracel

Alla inlägg under oktober 2014

Av bianca jögimar - 13 oktober 2014 21:29

Idag har de inte hänt ett smack!!
Haft så vidrigt tråkigt.
Va hos morsan förut men bara någon timme sen drog man hem.
Råkade på o få mason övertrött så kämpade med honom i någon timme..
Nu ligger jag i sängen o glor på tv.
Ska försöka sova lite.

Av bianca jögimar - 12 oktober 2014 18:33

Usch vad snabbt helgen gick!
Sötnosen har åkt, vart i affären med innan man gick hem.

Hoppas dagarna springer förbi fram till TORSDAG då mimmie kommer igen :D
Kommer bli så grymt jävla roligt!!! :D
Åh, saknar henne redan.

Idag vart det en chill dag. Mimmie glodde på Pippi typ halva dagen, mason har för FÖRSTA GÅNGEN rullat rygg till mage!
Ska samla lite energi innan nattmålet för grabben sen blir det nog och sova. Är helt slut i kropp och själ.

Av bianca jögimar - 11 oktober 2014 21:00

Klädde av mimmie, bytte blöja och satte på pyjamas. Bad henne lägga sig i sin säng så kommer jag snart. Kommer in 20 min efter, där ligger hon o leker med nappen.
Tar och läser en bok, säger godnatt och en puss och går ut. Kommer in 5minuter senare med mason och då ligger snuttan och sover. Utan massa trams och tjafs :D

Nu sover båda, jag är snor trött men dags o sova snart för mig med.
Är dock anor hungrig med så får äta innan.

Av bianca jögimar - 9 oktober 2014 19:24

Usch vad de måste fixas saker hela tiden!
Igår städa jag, idag städar jag igen.
Behöver sätta upp tavlorna i barnens rum men de glömms alltid bort..
Har stor städat vardagsrummet och hallen.
Men måste skura golvet ännu en gång innan jag är nöjd. Kattlådan måste bytas, sortera kläder, hänga upp mina kläder, tvätta upp lite av barnens kläder. Bädda sängarna. Ta ut soppor, lägga rendiskat på sin plats..
Ja de tar aldrig slut!

Snart ska mason sova för natten och då ska ja gixa det sista. Sen ska jag ta o sova innan mimmie kommer imorgon :D

Av bianca jögimar - 7 oktober 2014 13:27

Nu sitter man i familjehemmets bil påväg hem till dom för o hämta upp dottern för o åka till US i linköping.
Idag ska vi kolla upp hennes ögon ifall hon har dold skelning. Super nervös!!
Men de går nog jätte bra hoppas jag :)

Av bianca jögimar - 5 oktober 2014 14:52

Haha. Va på landet med barnen och sophie idag! Va riktigt kul och spännande för mig med.
Fick se och klappa Grisar och kossor.
Mimmies favoriter va nog grisarna.
Enorma som pyttesmå.
Kossorna va enorma och jätge vackra!
Mason fick sig en puss av kossa muu och mimmie klappa.

De va jätte trevligt o hitta på något annorlunda. Idag blir det lasagne till middag innan mimmie bus åker igen. Kommer sakna tösen massvis o längta ännu mer till nästa torsdag då hon kommer 1 dag innan!
Nu ska vi ta det lugnt sen blir de förhoppningsvis lekparken och sen åker hjärtat.

Av bianca jögimar - 5 oktober 2014 07:13

Nu har båda barnen vaknat.
Mimmie har dock vaknat några gånger under natten o ropat på mig mrn somnat om direkt när ja kommit.
Mason vakna kl 4 o vklle ha mat o somna om tills nu, kl 7.

Mimmie speinger runt med Olle och jag tar en morgon cigg medans rasmus drar sig i sängen. Mason ligger fortfarande i sin säng o tar det lugnt.

Idag ska vi åka ut till landet med sophie o hälsa på grisar. Ska bli spännande :D
Haha.

Av bianca jögimar - 3 oktober 2014 20:56

Fyfan vilken lång dag!
Vakna vid halv 6 av mason som skrek och hade ont. Tog ca 1.5 timme innan han vart lugn och somnade om.
Vakna sen runt 8 tiden o börja fixa mig inför dagen. Väckte rasmus vid halv 9 och sophie med.

Mimmie kom vid 9 tiden och sen dess har dagen rullat på. Sakta men säkert..
Vi har ätit spagetti och köttfärs sås och så blev det grytbitar i chili marinad och hemmagjort potatisgratäng.
Gott.
Mimmie somnade 7 efter lite läsning och mys. Sen va de bara de eviga kämpandet med och få mason att somna.
Nu sover båda ungarna och man sitter nu fast i soffan o glor på tv.

Imorgon vet jag inte vad dagen har att erbjuda men de blir nog jätte bra!
Blir iallafall mys med mina små barn.

Skapa flashcards